Zbiór najczęściej zadawanych pytań w biurze nieruchomości związanych ze sprzedażą i wynajmem nieruchomości
Aktualizacja strony 09.02.2024
Cena za sprzedaż przykładowego mieszkania np. 1 pokojowego w Dąbrowie Górniczej to kwota 2 tys. zł czy to dużo? Cena usługi w przypadku obsługi tak drogich spraw jakimi są nieruchomości nie powinno być najważniejszym kryterium wyboru biura nieruchomości i powodem podjęcia decyzji czy w ogóle korzystać z usług biura nieruchomości. Istotnym jest zakres czynności wykonywanych przez pośrednika, kwalifikacje, doświadczenie i odpowiedzialność. Pośrednik w obrocie nieruchomościami jest gwarantem bezpiecznej transakcji sprzedaży / wynajmu.
Stawiamy na stałą współpracę i polecanie wśród znajomych dlatego nasze ceny usług są konkurencyjne w porównaniu do innych biur. Jesteśmy pewni, że po przeprowadzonej transakcji wynajmu czy sprzedaży nieruchomości polecisz nasze Biuro Nieruchomości w Dąbrowie Górniczej. Polecenie jest najlepszą formą uznania dla naszej pracy!
Kontynuuj czytanie kolejnych pytań, aby dowiedzieć się o naszej pracy jak najwięcej. Cennik.
Głównym obszarem działalności w zakresie sprzedaży i wynajmu nieruchomości jest Dąbrowa Górnicza oraz Sosnowiec i Będzin, jak również najbliższe okolice. W przypadku pozostałych zleceń dotyczących obrotu nieruchomościami np. doradztwa przy zakupie nieruchomości działamy na terenie całego województwa śląskiego i najbliższa część woj. małopolskiego. Podobnie doradztwem w zakresie wycen nieruchomości zajmujemy głównie w woj. śląskim oraz w najbliższej części woj. małopolskiego.
Zajmujemy się wszystkimi typami nieruchomości. Chętnie poprowadzimy kampanię sprzedaży obiektu handlowego jak również mieszkania typu M1. Podobnie w przypadku zleceń nieruchomości do wynajęcia - z zaangażowaniem znajdziemy najemcę zarówno na lokal usługowy jak i lokatora na mieszkanie. Z przyjemnością zajmiemy się zleceniami dotyczącymi domów, gruntów, czy magazynów.
Wystarczy, że do nas zadzwonisz lub przyjedziesz do biura w Centrum Dąbrowy Górniczej. Chętnie zapoznamy się również z tematyką zlecenia drogą emailową. Możemy wszystkie szczegóły omówić zarówno telefonicznie jak również przez np. komunikator massanger, whatsapp.
Oczywiście tak! Rozumiemy jak cenny jest dla wszystkich czas. Czas i jak najlepsza obsługa klienta jest dla nas priorytetem. Dlatego jeśli chcesz zgłosić nam nieruchomość do sprzedaży lub do wynajęcia – możemy od razu spotkać się na miejscu. Podobnie w przypadku chęci obejrzenia nieruchomości, które oferujemy. Jednak zlecenia polegające na weryfikacji dokumentacji nieruchomości i innych usług związanych przede wszystkim na pracy z dokumentacją zapraszamy do naszego biura w Centrum Dąbrowie Górniczej (parking tuż przy budynku).
Jeśli sytuacja nie pozwali nam się od razu spotkać w momencie zgłoszenia nieruchomości, nic nie szkodzi! Możemy przyjąć zlecenie, a w późniejszym etapie zorganizujemy spotkanie lub inną formę reprezentacji - pełnomocnictwo.
Jest możliwość żeby nie przyjeżdżać osobiście na sprzedaż nieruchomości lub na wynajem nieruchomości. Możesz nam przesłać kurierem klucze, dokumenty, upoważnienie, a podstawowe informacje przekazać elektronicznie poprzez email.
To zależy od rodzaju prawa jakie posiadasz do lokalu mieszkalnego. Ponadto nie wszystkie wymienione poniżej dokumenty zawsze są potrzebne lub w trakcie analizy stanu prawnego może okazać się, że będą potrzebne dodatkowe dokumenty.
Bez względu na rodzaj posiadanego prawa do lokalu mieszkalnego najczęściej wymaganymi są:
W przypadku gdy jest to spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego:
W przypadku gdy jest to prawo odrębnej własności do lokalu mieszkalnego:
W momencie zgłoszenia do nas mieszkania do sprzedaży nie musisz przygotowywać wyżej wymienionych dokumentów! Nasze Biuro Nieruchomości przygotowuje niezbędne do sprzedaży i aktualne odpisy i zaświadczenia we własnym zakresie! Nie musisz się zastanawiać co, jak i gdzie przygotować.
Jest wiele czynników kształtujących ceny nieruchomości. Trudno jest fachowo i rzetelnie odpowiedzieć na pytanie zadane przez telefon nie widząc nieruchomości nigdy na oczy. Możemy natomiast przyjąć pewne średnie ceny. Ceny metra kwadratowego np. mieszkań w Dąbrowie Górniczej i Sosnowcu w podobnym budownictwie i standardzie są zbliżone. Zwykle wahają się ok 3000 zł za metr kwadratowy. Przy czym cena znacznie poniżej wspomnianej kwoty 3000 zł będzie dla mieszkań w starszym budownictwie bez centralnego ogrzewania, a znacznie wyższa cena metra kwadratowego w nowszym budownictwie w dobrej lokalizacji. Mieszkania w nowym budownictwie tj. z XXI wieku są znacznie droższe i kosztują nawet 5 tys. zł za metr. Przy ustalaniu ceny nieruchomości na sprzedaż trzeba brać również pod uwagę to jak dużo czasu możemy czekać na klienta. Więcej informacji na temat cen publikujemy na: Ceny nieruchomości w Dąbrowie Górniczej, Sosnowcu, Będzinie.
To trudne pytanie. Nie ma jednej prostej odpowiedzi na tak zadane pytanie. Tak jak różne są nieruchomości tak różne mogą być ceny. Ceny pozornie podobnych domów na jednej ulicy mogą znacznie się różnić. Choć gabarytowo nieruchomość z zewnątrz może wyglądać podobnie to jest jeszcze wiele innych cech, które trzeba wziąć pod uwagę. Cechy ściśle związane z przedmiotową nieruchomością np. materiały, z których dom został wzniesiony, wiek, stan techniczny, wykonywane remonty, układ pomieszczeń, standard wykończenia, podłączone i dostępne media, powierzchnia i wymiary działki, ogrodzenie, sąsiedztwo itd. Cechy makro - związane z dzielnicą, kierunkami rozwoju miasta. Nieco więcej opisaliśmy na stronie:
ceny nieruchomości w Dąbrowie Górniczej, Sosnowcu, Będzinie.
wycena nieruchomości w Dąbrowie Górniczej, Sosnowcu, Będzinie.
Decydując się na zakup nieruchomości (mieszkania, domu, działki lub innej nieruchomości) powinniśmy wziąć również pod uwagę dodatkowe koszty zakupu. Do wynegocjowanej ceny sprzedaży nieruchomości dochodzą koszty tzw. notarialne, zwyczajowo pokrywa je kupujący (choć nic nie stoi za przeszkodą żeby pokrywał je sprzedający lub obie strony w określonych częściach). Na tzw. koszty notarialne składają się: taksa notarialna, podatek od towarów i usług, wypisy, opłaty sądowe, podatek od czynności cywilno prawnych w wysokości 2% ceny nieruchomości, a w przypadku zakupu od vatowca podatek VAT 23%. Kolejny koszt to honorarium biura nieruchomości, które w przypadku zakupu mieszkania może wynosić ok 1-3% ceny sprzedaży w zależności od zakresu świadczonych usług.
Zakres czynności wykonywany przez biuro nieruchomości jest każdorazowo uzgadniany z klientem zgłaszającym nieruchomość, ponieważ nieco inaczej wygląda obsługa sprzedaży mieszkania, działki czy nieruchomości komercyjnej np. kamienicy.
Dla najczęściej zgłaszanych do sprzedaży nieruchomości - mieszkań usługa pośrednictwa zawiera między innymi:
Właścicielem Biura Nieruchomości D E L F I S w Dąbrowie Górniczej jest Tomasz Suchy prowadzący działalność gospodarczą wpisaną do CEIDG nr NIP 6 2 9 2 1 6 0 6 5 2, REGON 2 7 8 1 9 8 9 5 0. Dane podmiotu można sprawdzić na stronie: Centralna Ewidencja i Informacja O Działalności Gospodarczej.
Odpowiedzialność w związku z zawodowym wykonywaniem usług z zakresu pośrednictwa w obrocie nieruchomościami ponosi właściciel biura nieruchomości: Tomasz Suchy posiadający państwowe licencje zawodowe w zakresie: pośrednictwa w obrocie nieruchomościami nr 11161 oraz licencję w zakresie zarządzania nieruchomościami nr 16918. Ponadto biuro nieruchomości posiada obowiązkowe ubezpieczenie OC.
Wykonujemy profesjonalne zdjęcia również dronem. Wykorzystujemy nowe technologie, aby Twoja nieruchomość prezentowała się jak najlepiej. Sesja zdjęciowa jest starannie przygotowywana. Dla nieruchomości: działek, domów oprócz sesji zdjęciowej wnętrza wykonujemy również zdjęcia z drona. Fotografie z drona zwykle obejmują oferowaną nieruchomość jak również najbliższą okolicę.
Zwykle nieruchomości można oglądać z dnia na dzień lub nawet tego samego dnia. To zależy od tego czy nieruchomość jest zamieszkała - w jakie dni i w jakich godzinach dostępni są domownicy, czy posiadamy klucze do tej nieruchomości oraz od innych preferencji właściciela ogłaszanej nieruchomości. Niekiedy razem z właścicielem nieruchomości ustalamy wybrane dni tygodnia oraz godziny, na które możemy umawiać prezentacje nieruchomości.
Gdy współwłaścicieli nieruchomości jest kilku (np. małżonkowie, rodzina, osoby niespokrewnione, udziałowcy) do zgłoszenia w biurze nieruchomości - nie jest wymagana obecność wszystkich. Wystarczy, że zgłoszenia dokona jedna osoba wybrana przez wszystkich współwłaścicieli. Inaczej sprawa wygląda już z samym aktem sprzedaży. Do tej czynności wymagana jest obecność wszystkich lub stosowne pełnomocnictwa, które pomożemy Państwu przygotować. Może zaistnieć także sytuacja, w której tylko jeden ze współwłaścicieli jest zainteresowany sprzedażą wyłącznie swoich udziałów. Taką sprzedaż też pomożemy zrealizować.
Tak, oferujemy skup nieruchomości.
Usługa skierowana jest głównie do osób, które mają potrzebę szybkiej sprzedaży, ponieważ decyzję podejmujemy niemal natychmiast (na miejscu), a zapłatę za nieruchomość otrzymujesz w dniu zawarcia notarialnego aktu sprzedaży gotówką lub przelewem (od ręki).
Skupujemy nieruchomości na terenie całego kraju, a w szczególności na terenie Dąbrowy Górniczej, Sosnowca i Będzina. Skupujemy nieruchomości zadłużone, zamieszkałe, z zagrożeniami komorniczymi oraz z wadami prawnymi. Skupujemy działki, mieszkania, domy oraz udziały w tych nieruchomościach.
Świadectwo charakterystyki energetycznej to dokument, określający zapotrzebowanie na energię w związku z użytkowaniem budynku lub jego części: mieszkania, domu. Certyfikat ważny jest 10 lat. Świadectwo charakterystyki energetycznej sporządza osoba uprawniona (audytor energetyczny lub doradca energetyczny) wpisana do rejestru dostępnego na stronie Ministerstwa Rozwoju i Technologii: https://rejestrcheb.mrit.gov.pl/rejestr-uprawnionych
Od 28.04.2023 roku ze względu regulacje unijne certyfikat energetyczny jest konieczny przy sprzedaży lub wynajmie nieruchomości. Należy go sporządzić przed planowaną datą sprzedaży lub wynajmu i dołączyć odpowiednio do umowy sprzedaży / wynajmu. Nabywca lub najemca nie mogą zrzec się prawa do otrzymania dokumentu. Brak przekazania świadectwa charakterystyki energetycznej budynku jest zagrożone karą grzywny. Świadectwo charakterystyki energetycznej nie jest wymagane, jeśli nieruchomość wykorzystywana jest na własny użytek.
Tak. Wykonujemy certyfikaty energetyczne dla nieruchomości (mieszkań, domów, lokali itd.) na potrzeby sprzedaży i wynajmu. Po wykonaniu oględzin nieruchomości certyfikat jest wystawiany w ciągu około 3 dni roboczych.
Począwszy od 31 sierpnia 2023 r. osoby, które zakupią swoje pierwsze mieszkanie na rynku wtórnym nie zapłacą podatku od czynności cywilnoprawnych (2%). Zwolnienie przysługuje osobom fizycznym, które w dniu zakupu prawa do mieszkania lub domu nie przysługuje i przed tym dniem nie przysługiwało, żadne z praw ani udział w tych prawach.
Jeśli się jeszcze zastanawiasz czy zlecić nam sprzedaż swojej nieruchomość, zadzwoń żeby rozwiać wszelkie wątpliwości.
Możesz zrobić wszystko sam, lecz wygodniej będzie zlecić pracę osobie, która ma więcej narzędzi i doświadczenia, bo robiła to setki razy.