Biuro Nieruchomości Dąbrowa Górnicza

Mieszkania, domy, działki, biura, magazyny, lokale - sprzedaż i wynajem

Najczęściej zadawane pytania (FAQ) - dotyczące nieruchomości i naszej pracy

Aktualizacja strony 03.04.2019

  1. Czy usługi biura nieruchomości są drogie?
  2. Na jakim obszarze zajmujemy się nieruchomościami?
  3. Jakiego rodzaju nieruchomościami się zajmujemy?
  4. Jak zgłosić nieruchomość do sprzedaży lub do wynajęcia?
  5. Czy można umówić się od razu na nieruchomości?
  6. Przebywam za granicą czy muszę być osobiście żeby zgłosić nieruchomość?
  7. Mieszkam za granicą czy muszę być osobiście żeby sprzedać nieruchomość?
  8. Jakie dokumenty będą potrzebne do sprzedaży mieszkania?
  9. Ile jest warta moja nieruchomość (mieszkanie, dom, działka)?
  10. Jakie są ceny nieruchomości (mieszkań, domów, działek) w Dąbrowie Górniczej?
  11. Jakie są dodatkowe koszty zakupu mieszkania / domu / działki

1. Czy usługi biura nieruchomości są drogie?

Cena za sprzedaż przykładowego mieszkania np. 1 pokojowego w Dąbrowie Górniczej to kwota 2 tys. zł czy to dużo? Stawiamy na stałą współpracę i polecanie wśród znajomych dlatego nasze ceny usług są niższe niż w innych biurach. Jesteśmy pewni, że po przeprowadzonej transakcji wynajmu czy sprzedaży nieruchomości polecisz nasze Biuro Nieruchomości w Dąbrowie Górniczej. Polecenie jest najlepszą formą uznania dla naszej pracy! Cennik.

2. Na jakim obszarze zajmujemy się nieruchomościami?

Głównym obszarem działalności w zakresie sprzedaży i wynajmu nieruchomości jest Dąbrowa Górnicza oraz Sosnowiec i Będzin, jak również najbliższe okolice. W przypadku pozostałych zleceń dotyczących obrotu nieruchomościami np. doradztwa przy zakupie nieruchomości działamy na terenie całego województwa śląskiego i najbliższa część woj. małopolskiego. Podobnie doradztwem w zakresie wycen nieruchomości zajmujemy głównie w woj. śląskim oraz w najbliższej części woj. małopolskiego.

3. Jakiego rodzaju nieruchomościami się zajmujemy?

Zajmujemy się wszystkimi typami nieruchomości. Chętnie poprowadzimy kampanię sprzedaży obiektu handlowego jak również mieszkania typu M1. Podobnie w przypadku zleceń nieruchomości do wynajęcia - z zaangażowaniem znajdziemy najemcę zarówno na lokal usługowy jak i lokatora na mieszkanie. Z przyjemnością zajmiemy się zleceniami dotyczącymi domów, gruntów, czy magazynów.

4. Jak zgłosić nieruchomość do sprzedaży lub do wynajęcia?

Wystarczy, że do nas zadzwonisz lub przyjedziesz do biura w Centrum Dąbrowy Gorniczej. Chętnie zapoznamy się również z tematyką zlecenia drogą emailową. Możemy wszystkie szczegóły omówić zarówno telefonicznie jak również przez np. komunikator massanger.

5. Czy można umówić się od razu na nieruchomości?

Oczywiście tak! Rozumiemy jak cenny jest dla wszystkich czas. Czas i jak najlepsza obsługa klienta jest dla nas priorytetem. Dlatego jeśli chcesz zgłosić nam nieruchomość do sprzedaży lub do wynajęcia – możemy od razu spotkać się na miejscu. Podobnie w przypadku chęci obejrzenia nieruchomości, które oferujemy. Jednak zlecenia polegające na weryfikacji dokumentacji nieruchomości i innych usług związanych przede wszystkim na pracy z dokumentacją zapraszamy do naszego biura w Centrum Dąbrowie Górniczej (parking tuż przy budynku).

6. Przebywam za granicą czy muszę być osobiście żeby zgłosić nieruchomość?

Jeśli sytuacja nie pozwali nam się od razu spotkać w momencie zgłoszenia nieruchomości, nic nie szkodzi! Możemy przyjąć zlecenie, a w późniejszym etapie zorganizujemy spotkanie lub inną formę reprezentacji - pełnomocnictwo.

7. Mieszkam za granicą czy muszę być osobiście żeby sprzedać nieruchomość?

Jest możliwość żeby nie przyjeżdżać osobiście na sprzedaż nieruchomości lub na wynajem nieruchomości. Możesz nam przesłać kurierem klucze, dokumenty, upoważnienie, a podstawowe informacje przekazać elektronicznie poprzez email.

8. Jakie dokumenty będą potrzebne do sprzedaży mieszkania?

To zależy od rodzaju prawa jakie posiadasz do lokalu mieszkalnego. Ponadto nie wszystkie wymienione poniżej dokumenty zawsze są potrzebne lub w trakcie analizy stanu prawnego może okazać się, że będą potrzebne dodatkowe dokumenty.

  • Bez względu na rodzaj posiadanego prawa do lokalu mieszkalnego najczęściej wymaganymi są:

    • zaświadczeniu z urzędowego rejestru mieszkańców o zameldowaniu
    • zaświadczenie o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów (na mocy prawa z dniem 1 stycznia 2019r.)
    • jeśli są obciążenia - stosowne zaświadczenia np. zaświadczenie z banku o wysokości zadłużenia - pozostałej kwocie kredytu do spłaty i promesy o uwolnieniu hipoteki przez bank po spłacie kredytu lub inne oświadczenia wierzycieli
    • w zależności jak zostało nabyte prawo do mieszkania - stosowne zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o uregulowaniu podatków lub zwolnieniu z podatku
  • W przypadku gdy jest to spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu miezkalnego:

    • podstawa nabycia (umowa darowizny, postanowienie spadkowe, notarialne poświadczenie dziedziczenia, notarialna umowa sprzedaży, wyrok sądowy, przekształcenie, przydział)
    • potwierdzenie o wpisie własności do rejestru spółdzielni oraz o zaleganiu/niezaleganiu w opłatach
    • jeśli została założona - numer lub odpis z księgi wieczystej
  • W przypadku gdy jest to prawo odrębnej własności do lokalu mieszkalnego:

    • podstawa nabycia (umowa darowizny, postanowienie spadkowe, notarialne poświadczenie dziedziczenia, notarialna umowa sprzedaży, wyrok sądowy)
    • zaświadczenie od zarządcy budynkiem lub od zarządzającej budynkiem spółdzielni o niezaleganiu w opłatach
    • numer lub odpis z księgi wieczystej

W momencie zgłoszenia do nas mieszkania do sprzedaży nie musisz przygotowywać wyżej wymienionych dokumentów! Nasze Biuro Nieruchomości przygotowuje niezbędne do sprzedaży i aktualne odpisy i zaświadczenia we własnym zakresie! Nie musisz się zastanawiać co, jak i gdzie przygotować.

9. Ile jest warta moja nieruchomość (mieszkanie, dom, działka)?

Jest wiele czynników kształtujących ceny nieruchomości. Trudno jest fachowo i rzetelnie odpowiedzieć na pytanie zadane przez telefon nie widząc nieruchomości nigdy na oczy. Możemy natomiast przyjąć pewne średnie ceny. Ceny metra kwadratowego np. mieszkań w Dąbrowie Górniczej i Sosnowcu w podobnym budownictwie i standardzie są zbliżone. Zwykle wahają się ok 3000 zł za metr kwadratowy. Przy czym cena znacznie poniżej wspomnianej kwoty 3000 zł będzie dla mieszkań w starszym budownictwie bez centralnego ogrzewania, a znacznie wyższa cena metra kwadratowego w nowszym budownictwie w dobrej lokalizacji. Mieszkania w nowym budownictwie tj. z XXI wieku są znacznie droższe i kosztują nawet 5 tys. zł za metr. Przy ustalaniu ceny nieruchomości na sprzedaż trzeba brać również pod uwagę to jak dużo czasu możemy czekać na klienta. Więcej informacji na temat cen publikujemy na: Ceny nieruchomości w Dąbrowie Górniczej, Sosnowcu, Będzinie.

10. Jakie są ceny nieruchomości (mieszkań, domów, działek) w Dąbrowie Górniczej?

To trudne pytanie. Nie ma jednej prostej odpowiedzi na tak zadane pytanie. Tak jak różne są nieruchomości tak różne mogą być ceny. Ceny pozornie podobnych domów na jednej ulicy mogą znacznie się różnić. Choć gabarytowo nieruchomość z zewnątrz może wyglądać podobnie to jest jeszcze wiele innych cech, które trzeba wziąć pod uwagę. Cechy ściśle związane z przedmiotową nieruchomością np. materiały, z których dom został wzniesiony, wiek, stan techniczny, wykonywane remonty, układ pomieszczeń, standard wykończenia, podłączone i dostępne media, powierzchnia i wymiary działki, ogrodzenie, sąsiedztwo itd. Cechy makro - związane z dzielnicą, kierunkami rozwoju miasta. Nieco więcej opisaliśmy na stronie: wycena i ceny nieruchomości w Dąbrowie Górniczej, Sosnowcu, Będzinie.

11. Jakie są dodatkowe koszty zakupu mieszkania / domu / działki

Decydując się na zakup nieruchomości (mieszkania, domu, działki lub innej nieruchomości) powinniśmy wziąć również pod uwagę dodatkowe koszty zakupu. Do wynegocjowanej ceny sprzedaży nieruchomości dochodzą koszty tzw. notarialne, zwyczajowo pokrywa je kupujący (choć nic nie stoi za przeszkodą żeby pokrywał je sprzedający lub obie strony w określonych częściach). Na tzw. koszty notarialne składają się: taksa notarialna, podatek od towarów i usług, wypisy, opłaty sądowe, podatek od czynności cywilno prawnych w wysokości 2% ceny nieruchomości, a w przypadku zakupu od vatowca podatek VAT 23%. Kolejny koszt to honorarium biura nieruchomości, które w przypadku zakupu mieszkania może wynosić ok 1-3% ceny sprzedaży w zależności od zakresu świadczonych usług.